29 mei 2026, het was overdag al onrustig op de app. Wie rijdt, wie heeft de kledingtas en wie de ballen. Er is namelijk al eens gevoetbald in uitshirts van RKEDO, slidingbroekjes en scheenbeschermers zonder sokken. En dat is heus één keer leuk, maar geen tenue kan tippen aan onze eigen Grasshoppersshirts met ‘Grootse aardbeien’.
Ineens werd er in de app iets geroepen over een kampioenschap. FF rekenen… Als we vier keer winnen, zijn we kampioen. We stonden tweede met twee punten achterstand op Westfriezen. Geen makkelijke opgave, maar we gaan ervoor. En uit voorzorg hup op de fiets naar DESS (met een volgauto).
Het werd bloedstollend spannend. De eerste wedstrijd tegen Berkhout werd met 3-2 over de streep getrokken. Gelijk door tegen DESS die het ons lastig maakte. Het werd 1-1. Daar gingen onze kampioenskansen, dachten we…. Maar tijdens onze pauze won RKEDO van onze concurrent Westfriezen. Voor de tweede keer dit seizoen werden we gered door RKEDO. Onze dank is groot! Nu hadden we het ineens weer in eigen hand. Eerst de wedstrijd tegen Westfriezen. Wat een strijd! 1-0 winst. Toen RKEDO. We hebben het geprobeerd, maar ze waren niet om te kopen. We moesten het op eigen kracht doen. Dat is gelukt en sloten af met 3-1 winst.
Kampioenen!! Ondanks dat ik een paar keer afwezig was dit seizoen, kon ik op de meiden, hun inzet en kwaliteiten rekenen. Als coach ben je dan natuurlijk enorm trots. Bedankt weer voor een mooi seizoen toppers! Speciale dank aan onze shirtsponsor Groot in Vers, uiteraard alle Grasshoppersvrijwilligers en DESS voor een gezellige avond. En voor de statistieken: ook de nazit hebben we uiteraard gewonnen.