Het was 2e Pinksterdag 25 mei een hele zware dag voor onze pupil van de week Sinne van Putten. Niet dat hij van Hans Neefjes zoveel uitgeschoten ballen moest ophalen, nee het was gewoon veel te warm om in de dug-out te zitten. Sinne kwam na de wedstrijd met zijn vader Timo en zijn moeder Lysanne in de bestuurskamer en hij moest helemaal een beetje bijgebracht worden. Hij had wel een zonnebril op maar dat was onvoldoende. Een koude handdoek bracht hem weer bij zijn positieven. Gelukkig maar! Straks houdt hij er nog iets aan over. Ook voor de spelers op het veld was het eigenlijk veel te warm. Een aantal drinkpauzes bracht enige verlichting maar het tempo was af en toe minimaal. Gelukkig wonnen onze jongens met 4-2 en zijn ze verzekerd van de 1e thuiswedstrijd in de nacompetitie.
Vader Timo komt oorspronkelijk uit Hoorn en is voor de liefde in Opmeer komen wonen. Op de middelbare school, toen ze 15-16 jaar waren, kreeg hij namelijk al verkering met Lysanne Conijn uit Spanbroek. Liefde op het 1e gezicht! Naast Sinne (wat zon betekent in het Fries) hebben ze nog een oudere dochter Luna geheten (wat maan betekent in het Spaans). Ze besloten het hierbij te laten of hoewel er natuurlijk nog voldoende planeten zijn om te vernoemen.
Timo “werkt” bij de gemeente Hollands Kroon als werkvoorbereider in de buitendienst. Vol trots vertelde hij dat hij zelfsturend is; hij mag alles zelf vormgeven en regelen.
Moeder Lysanne is echter hoofd van de huishouding thuis. Zij bepaalt alles daar: “Hebben jullie je schoenen uit? als ze binnenkomen of “Hebben jullie de wc netjes achtergelaten?” als ze een boodschap gedaan hebben. Mama is thuis degene die kookt en wat Sinne betreft eten ze alle dagen pannenkoeken.
We moesten erg oppassen met wat we vroegen want vader Timo heeft vroeger op een vechtsport gezeten. Er kan een vraag in het verkeerde keelgat schieten met alle gevolgen van dien! Ook heeft hij gevoetbald bij Always Forwards en dan moesten ze af en toe tegen die boertjes uit Hoogwoud spelen. Tegenwoordig is hij trainer bij onze jeugd. We horen hele goeie berichten over hem! Moeder heeft aan turnen gedaan, aan zumba en ze doet nu fitness. Sinne heeft het sportieve dus niet van een vreemde! Voordat hij op voetbal mocht, moest hij natuurlijk eerst zijn zwemdiploma halen.
Sinne is 11 jaar en speelt als spits in JO12-2. Na de aftrap zag je ook meteen dat Sinne balgevoel heeft. Hij dribbelde met de bal naar het vijandelijke doel alsof de bal aan zijn voet gekleefd zat en hij wist ook nog te scoren. En met zijn buitenkant van zijn linkervoet! Kijk en dat is altijd een goed begin van de wedstrijd. Sinne had de dag ervoor ook een verschrikkelijk mooi doelpunt gemaakt. Teamgenoot Rijk paste de bal door de lucht en Sinne tikte de bal uit de lucht in het doel. Een staande ovatie van het publiek tot gevolg. Volgens kenners was het een echt Zlatan Ibrahimovic doelpunt.
Volgens zijn ouders is Sinne een Dennis de Manace. We hebben het even opgezocht: Een goedbedoelende maar onhandige kwajongen die zijn omgeving tot wanhoop drijft. Hij praat volgens de ouders de oren van je hoofd af. We hebben het gecontroleerd bij vader en moeder. Ze waren blijkbaar net naar het ziekenhuis geweest want hun oren zaten er weer (tijdelijk) aan.
Sinne gaat graag te trainen en dan vindt hij partijtje spelen prachtig. Hij is fan van Ronaldo en Rio Nqumoha die bij Liverpool speelt. Sinne hoeft later eigenlijk niet naar de middelbare school omdat hij toch profvoetballer wil worden. Kijk en dan verdien je zoveel geld dat je de rest van de tijd kunt rentenieren. En Sinne wil altijd graag zijn ouders helpen; het zijn zulke lieve mensen!
Sinne vond Erwin Mol vandaag de beste speler van het veld. Erwin is een goede verdediger. Het was best wel een spannende wedstrijd omdat St. George van 2-0 terugkwam op 2-2. Gelukkig trokken onze jongens aan het einde van de wedstrijd de boel over de streep: 4-2.
Weet je om wie Sinne het meeste moet lachen? Om hemzelf omdat hij altijd goede grappen heeft. Hij kijkt graag naar ViaPlay, naar de premier league en naar de rapper Eminem. Zijn mooiste herinnering was aan de hand van Youri Baas het veld van de Arena oplopen voorafgaande aan een wedstrijd van Ajax. Kijk en dat hebben nog maar heel weinig pupillen gedaan. Sinne vond het een hele leuke ervaring om pupil van de week te zijn.
En de mop van Sinne: Wat is groen en vliegt door de kerk? Antwoord: een heilig boontje! Hahahaha.